Contacte
93 467 32 44
info@ruthtravel.es

croniques

marroc ruta reial i nit al desert

CRÒNIQUES: MARROC: RUTA REIAL I NIT AL DESERT

El viatge va ser tan fantàstic que només volem explicar en poques paraules les nostres experiències al Marroc.
Va ser un viatge molt complet vam poder visitar diferents ciutats, mesquites, palmerars i com no podia ser menys el Desert del Sàhara. Per veure tot això vam haver de creuar les belles muntanyes del ATLAS, i vam poder trepitjar la neu que encara quedava en elles. Ha estat un viatge molt bonic i complet i és per això que volem fer-vos un petit resum del que hem vist i admirat al Marroc

El nostre viatge va començar el dia 8 de març d'aquest any 2015, el nostre vol de la companyia Vueling amb destinació a Casablanca va sortir a les 9,50hEl vol va ser plaent i agradable. Un cop arribem a Casablanca ens trobem amb el guia que ens va acompanyar durant tot el viatge i vam començar a recórrer en el nostre autocar la ciutat portuària de Casablanca, fundada pels portuguesos amb el nom de Casa Blanca en 1515.

En la nostra visita panoràmica vam poder veure els llocs més interessants, la Plaça de Mohammed amb els seus esplèndids edificis d'inspiració andalusina, el Mahkama del Pacha bell edifici que tant pot servir com a tribunal o saló de recepcions. Ens vam passejar pels carrerons del barri de Habousi els seus socs. La Mesquita de Hassan II, que és una meravella tant en el seu interior com el seu exterior, per les seves marbres, el seu colorit exterior que contrastava amb el cel blau d'aquell dia. Va ser construïda sobre una península artificial, el seu minaret s'alça uns 200 metres és la mesquita més gran del món, és un delit per als ulls.

Després de passar una bona estona menjant i fent una mica de sobretaula,ens vam traslladar a RABAT, que està a uns 90 km.

A la nit vam sopar en un simpàtic i original vaixell ancorat al moll turístic on a més vam poder contemplar una panoràmica del riu i la ciutat. El sopar va anar molt bé ja que vam començar a conèixer-nos entre nosaltres, ho vam passar divinament, ens riem i podem dir que va ser un sopar exòtic i molt elegant.

L'endemà ens vam traslladar a visitar el Palau Reial, amb els edificis que el complementen així com una mesquita i els edificis del govern, el Mausoleu de Mohammed V, on reposa el difunt rei i els seus dos fills, és un edifici esplèndid amb una immensa plaça amb multitud de columnes romans, en aquest mausoleu vam poder fotografiar-nos amb el guàrdia real, un jove i simpàtic soldat, encara que ell no podia parlar sí que al final el vam fer riure.

Per recórrer els 152 km que ens separaven de MEKNES vam anar passant per diferents cultius que donaven una gran bellesa al paisatge. En arribar a MEKNES, ciutat designada com a part del Patrimoni de la Humanitat, vam fer una passejada per la seva medina per gaudir dels seus carrerons, fonts i racons molt interessants.

Després de menjar un típic menjar marroquí, el Restaurant era una meravella amb el seu pati de rajoles i en el centre una preciosa font, vam arribar a Volubilis per visitar les seves ruïnes, és tot un espectacle contemplar en aquesta antiga ciutat romana la posta de sol. Després de seguir en ruta 95 km arribem a FEZ.

L'endemà vam visitar FEZ, és una de les quatre ciutats imperials. Aquesta ciutat està dividida en dues zones l'antiga i la nova. Fes el Bali l'antiga i FEZ el Jedid, on es troba la Mellah o barri jueu, vam poder veure el fastuós Palau Reial. Vam visitar la Madrassa Bou Inania, combinació de mesquita, escola i residència d'estudiants.
Dediquem prou temps a la visita del barri adober i dels socs.

Ens van ensenyar una fàbrica de teixits on podíem posar en pràctica les nostres dots de regateig. L'encarregat d'aquesta fàbrica ens va demostrar les diferents maneres de cobrir-se el cap, vam gaudir i riure molt veient als nostres companys lluint aquests tocats. Finalitzem la visita passejant pels socs i admirant les diferents artesanies i als seus artesans treballant "in situ".
L'endemà vam sortir cap al Desert del Sàhara, a mig camí gaudim sense pensar-ho de una bona capa de neu, amb la qual vam poder fer una bona guerra de boles de neu entre nosaltres. Per arribar al desert vam haver de passar pel mig Atlas fins a arribar als 1900 metres.

Vam passar per diferents altiplans semiàrids per trobar els fèrtils valls de, Va quedar Ziz, Gheris i Guir, vam gaudir amb vistes dels primers oasis i d'una multitud enorme de palmeres datileres. Arribem a Erfoud.
En Erfoud canviem el nostre autocar per uns magnífics 4x4 per iniciar la divertida ruta a través de les dunes (com s'estava fent fosc i el conductor era molt divertit ens ho vam passar de meravella, semblava que estàvem fent el París-Dakar).
Ens instal·lem al campament de haimes, després del magnífic rebuda, ja que ens esperaven amb música al so dels tambors i danses típiques dels beduïns.

Vam sopar en una esplèndida carpa per després anar a reunir-nos sota un cel ple d'estrelles (podem dir els que som de ciutat que vam veure totes les constel·lacions impossibles de veure a Barcelona) i molt, molt a prop de la foguera per protegir-nos del intens fred, vam passar una bona estona explicant anècdotes i acudits. Calentets amb el foc vam passar una bona vetllada.

La nit al desert va ser d'un fred glacial. A l'alba ens van despertar al so dels tambors per fer una passejada en dromedari, no podem descriure el que és veure sortir el sol entre les dunes, valia la pena tot el que ens va costar a alguns poder pujar-nos al dromedari i no caure, mai oblidarem el meravellós que és veure sortir el sol al desert. Hem de dir que passat el primer por a muntar-nos en el dromedari el passeig va ser molt divertit i vam riure molt al veure les cares que fèiem.

Després d'esmorzar vam seguir viatge cap a Tinhir. A l'oasi de Todgha vam veure diferents arbres com la palmera, l'olivera, els tarongers i tot tipus d'arbres fruiters. Vam gaudir en les Gorges de Todra, un penya-segat de 300 metres d'altura, el passeig per aquest lloc va ser impressionant. Seguim cap a Ourzazate passant per la vall de Dades o la vall de les mil kasbahs, destacant la de Amerhidil. En aquesta zona es cultiven roses per a la producció d'essències i aigua de roses.

Al dia següent ens vam desplaçar cap a AIT -Ben-Haddou, a uns 30 km ens trobem amb un paratge de cinema, declarat patrimoni de la Humanitat per la Unesco, aquest lloc ha estat portat a les pantalles en diverses pel·lícules. Per arribar a AIT-Ben- Haddou vam haver de creuar sobre roques i sacs 1 cabalós riu, que passem gràcies a l'ajuda dels joves d'aquest lloc. Va ser una experiència molt divertida. Un cop visitat aquest poble, emprenem ruta fins arribar a dalt de Tizi N Tichka, on arribem als 2.260 metres d'altura del Gran Atles per arribar a la màgica Marràqueix.

Marràqueix, ciutat imperial, unes muralles d'ocre vermell meravelloses. Vam visitar la Mesquita de la Koutubia, el seu minaret és model de la nostra Giralda, la seva altura de 69 metres és l'edifici més alt de la ciutat. Vam visitar els seus Palaus i la medina, juntament amb el seu soc i la coneguda plaça de Jemaaá El Fna. Aquesta plaça és immensa i canvia de color segons l'hora, però sempre molt d'ambient, al matí és un mercat de fruites, a la tarda s'omple de narradors de contes i encantadors de serps. Allà ens van convidar al seu famós te amb menta "boníssim".

L'últim dia el dediquem a comprar al soc de Marràqueix, allí pots comprar de tot sense oblidar el regateig obligatori, encara que ells es resisteixen molt ja que coneixen al turista i es fan respectar. Assistim a la missa dominical a una parròquia catòlica on vam poder sentir un cor que cantava de meravella. A la tarda vam passar una bona estona en la seva famosa plaça Jemaa el Fna on hi havia un ambient festiu per esperar la tornada a casa o sigui a Barcelona.

Volem concloure aquest relat manifestant que és un viatge complet, diferent, espectacular, no es poden explicar amb paraules les sensacions que un es porta en visitar aquest país.
Va ser un viatge per tornar a realitzar-lo, us ho aconsellem. Ho passareu molt bé.

Montserrat Garcia, Teresa Terés y Marcelina Terés.